• تهران، سهروردی شمالی، بن بست آجودانی پلاک ۴
  • 021-87700801

طراحی ویلای مدرن در ایران

طراحی ویلای مدرن در ایران

طراحی ویلای مدرن در ایران

همیشه این را نکته را در ذهن داشته باشید که با دیدن یک تصویر نمی توانیم عینا آن را به شکل عملی به اجراء دربیاوریم، هر چند در اجرای ویلاهای مدرن تصاویر سه بعدی و نقشه ها می تواند ایده خوبی به طراح و معمار دهد اما واقعیت این است که برای طراحی ویلای مدرن ‎در ایران نیاز به یک سری شاخصه ها و پارامترهای دیگر هم داریم. به نظر می رسد که با در نظر گرفتن این پارامترها می توانیم به طراحی ویلای مدرن امیدوار شویم.

اولین شرطی که برای طراحی ویلای مدرن باید در نظر داشته باشیم، شرایط محیطی مکانی است که قرار است ویلا در آن جا ساخته شود. این شرایط محیطی شامل آب و هوا و هم چنین منطقه جغرافیایی که بایستی در این شرایط از بهترین مصالح ساختمانی برای ساخت ویلا استفاده کنیم. شاخصه دوم میزان افرادی که قرار است در ویلا سکونت داشته باشند و این که چه متراژ از محیط داخلی ویلا به افراد اختصاص می یابد و چه مقدار برای محیط خارجی ویلا اختصاص یابد.

اما به نظر من مهم ترین بخش در طراحی ویلای مدرن ‎، تناسبات به کار گرفته در طراحی داخلی آن است. تناسباتی که از هارمونی مناسبی برخوردار باشد و زمانی که فرد به داخل ویلا وارد می شود الهام درست و آرام بخشی از محیط داخلی ویلا به وی منتقل شود. نوع رنگ به کار گرفته در ویلا، نوع مصالح و دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا و هم چنین تناسبات اشکال هندسی در ویلا می تواند در میزان آرام بخشی افراد تاثیر گذار باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.